کارگران در مرز تعدیل قرار دارند ، احتمال ورشکستگی بعضی فعالان صنفی

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس اتحادیه چلوکباب و چلو خورشت گفت: احتمال ورشکستگی بعضی فعالان صنفی در صورت عدم حمایت دولت در شرایط شیوع ویروس کرونا، قطعی است.

کارگران در مرز تعدیل قرار دارند ، احتمال ورشکستگی بعضی فعالان صنفی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران علی اکبر نریمانی گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، و از همان اوایل اسفند ماه 98 بیش از 90 درصد از فعالان صنفی چلوکباب و چلوخورشت مجبور به تعطیلی واحد های صنفی خود شدند.

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورشت، بیان داشت: با توجه به ریزش شدید مشتری حدود 4 تا 5 درصد واحد های صنفی این بخش و آن هم واحد هایی که غذای بیرون بر عرضه می کردند توانستند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه از اول فروردین سال جاری هم تمامی واحد های صنفی عرضه کننده چلوکباب وچلو خورشت تعطیل شده اند، گفت: البته از شنبه 30 فروردین ستاد ملی کرونا بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی که پیش از آن هم همین پروتکل ها اجرا می شد، اجازه فعالیت به واحد های صنفی را داده است، اما هیچ امیدی برای فعالیت وجود ندارد. زیرا در این شرایط مشتریان حاضر به خرید مواد غذایی باز نیستند و تقاضا در این بخش وجود ندارد.

نریمانی با بیان اینکه واحد های صنفی بیرون بر که قبل از تعطیلات نوروز فعال بودند اکثرا متضرر شدند، گفت: این واحد ها به تناسب عرضه، تقاضا نداشتند و بخش زیادی از موادی را که تهیه می کردند به هدر می رفت.

وی با اشاره به اینکه حداقل 10 هزار کارگر در تهران در صنف ما مشغول به کار است، اضافه نمود: تا به امروز گزارشی از اخراج کارگران این بخش به اتحادیه نداشته ایم، اما با ادامه این فرایند بیم آن می رود که کارفرمایان با توجه به هزینه های جانبی دیگر امکان پرداخت دستمزد کارگران را نداشته باشند و این امر منجر به تعدیل تعداد زیادی از کارگران این بخش گردد.

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلو خورشت با اشاره به هزینه های مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش اضافه نموده و هزینه های انرژی مانند آب، برق، و گاز واحد های صنفی بیان داشت: دولت در این شرایط باید به وسیله بخشش مالیات ها و هزینه های انرژی یا به تعویق انداختن زمان دریافت آن ها به فعالین صنفی یاری کند.

نریمانی گفت: اغلب واحد های صنفی اجاره ای است و اجاره این واحد ها بسیار سنگین است؛ بنابراین قطعا بدون درآمد پرداخت هزینه های مختلف کارگری، اجاره بها، بیمه کارگری، برای کارفرمایان بسیار سخت و حتی غیرممکن می گردد.

وی اضافه نمود: چشم انداز روشنی نیز از زمان از بین رفتن این بیماری در کشور وجود ندارد؛ بنابراین ادامه این فرایند قطعا بدون حمایت دولت می تواند منجر به ورشکستگی تعداد زیادی از فعالین این صنف گردد.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 651

به "کارگران در مرز تعدیل قرار دارند ، احتمال ورشکستگی بعضی فعالان صنفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگران در مرز تعدیل قرار دارند ، احتمال ورشکستگی بعضی فعالان صنفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید