چگونه راه پله های خانه را زیباتر کنیم؟

به گزارش هنجس بلاگ، امروزه معماران در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان به تمام مکان ها و فضاها توجه میکنند و با زیباسازی نقطه به نقطه ساختمان سعی در طراحی یک دکوراسیون شیک و مدرن را دارند. راه پله ساختمان از جمله مکان هایی است که تزئین دکور آن تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون کل خانه دارد. راه های زیادی برای تزئین پله و دیوارهای مجاور آن وجود دارد که به اختصار به چند مورد اساسی اشاره میکنیم.

چگونه راه پله های خانه را زیباتر کنیم؟

رنگ آمیزی راه پله

یکی از روش هایی که در زیبایی و جذابیت پله های خانه تاثیر بسیاری دارد رنگ آمیزی عرض و ارتفاع پله هاست. این نوع رنگ آمیزی نمای فوق العاده ای به راه پله های منزل شما میدهد به خصوص اگر هر پله به رنگی متفاوت رنگ آمیزی شود. میتوان از رنگ های متناقض با دکوراسیون داخلی خانه استفاده نمود یا اینکه رنگ هایی را انتخاب کرد که با دکوراسیون داخلی هماهنگی داشته باشد.

استفاده از نورپردازی

نورپردازی راه پله در زوایای مختلف تاثیر بسیار مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی دارد. یکی از روش های انجام اینکار ایجاد کنتراست بین کف پله ها و ارتفاع آنها میباشد. این نوع نورپردازی علاوه بر ایجاد جذابیت میتواند هدایتگری برای رسیدن به بالا یا پایین پله ها در شب باشد.

یکی دیگر از گزینه های نورپردازی استفاده از لامپ هایی با طرح و ابعاد متفاوت در دیوار جانبی راه پله میباشد.

استفاده از تابلو روی دیوار راه پله

نصب تابلو و قاب عکس با طرحها و سایزهای متنوع در زیبایی راه پله و دکوراسیون کلی خانه تاثیر بسیار زیادی دارد. طرح و قاب تصاویر میتواند با رنگ نرده راه پله همخوانی داشته باشد یا کلا در تضاد آن باشد.

استفاده از سنگ دکوراتیو

برای ایجاد یک دکوراسیون شیک و مدرن در منزل میتوان از دیوارپوش دکوراتیو برای پوشش دیوار راه پله ها استفاده نمود. سنگ آنتیک از جمله سنگهای دکوراتیو محسوب میشود که برای تزیین دیوار راه پله مورد استفاده قرار میگیرد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 53

به "چگونه راه پله های خانه را زیباتر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه راه پله های خانه را زیباتر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید