چرا چهره زنان در سریال سرزده سیاه و سفید می گردد؟، کارگردان: گول دوربین را خوردیم!

به گزارش وبلاگ بالو، بهادر اسدی درباره ویژگی های سریال سرزده و نقطه ضعف هایی که دارد خاطرنشان کرد در ابتدای شیوع کرونا کار را فراوری نموده اند و این تاثیر منفی روی سریال داشته است.

چرا چهره زنان در سریال سرزده سیاه و سفید می گردد؟، کارگردان: گول دوربین را خوردیم!

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ بالو، به نقل از مهر بهادر اسدی کارگردان سریال سرزده که این شب ها از شبکه یک سیما روی آنتن می رود درباره ترکیب بازیگران بومی استانی و همچنین بازیگران پایتخت و تصنعی شدن و خارج زدن بعضی از بازی ها بیان نمود: اگر بازی ها خارج می زند یک دلیلش شرایط فراوری سریال است، ما زمانیکه سریال را می ساختیم در زمان آغاز کرونا بود و حتی نمی دانستیم فردا روزی هم وجود دارد یا خیر.

تاثیر منفی کرونابر شرایط فراوری

وی ادامه داد: البته می دانم این توضیح من برای سریال زیرنویس نمی گردد اما ما سریال را در بدترین شرایط شیوع کرونا ساختیم. شرایطی که بازیگران، باقی عوامل و حتی خود من تمرکز کافی نداشتند و کرونا به شدت روی شرایط فراوری تاثیر منفی داشت.

اسدی در پاسخ به تاثیر کارگردانی خودش روی بازی ها یادآور شد: برخلاف شما باقی وبلاگ بالو به یکدست بودن بازی ها اشاره نموده بودند. از طرفی ما سریال را در یکی از استان ها ساختیم و این حق بچه های شهرستان است که چه با بازی خوب و چه با بازی بد و متوسط در سریال حضور داشته باشند و اتفاقاً هارمونی رنگ بازیگران خیلی خوب است. آنچه شما می گویید به این یاری می نماید که بیننده فقط بنشیند و بازیگر چهره ببیند و اتفاقاً بازیگرسالاری را در پی دارد.

وی در پاسخ به اینکه چرا نقطه قوت سریال در استفاده از بازیگران بومی در خروجی نهایی و کارگردانی سریال دچار یک نقطه ضعف شده است، توضیح داد: افرادی که شما می بینید تئاتری هستند و بازیگر تئاتری شهرستان وقتی در مقابل بازیگران چهره تهرانی قرار می گیرد خواه ناخواه کمی بازی هایش بیرون می زند چون می خواهند خود را به این بازیگران چهره برسانند اما ما زمان نداریم که این اتفاق در عمل رخ بدهد.

خروجی سریال از نظر من قابل قبول است

کارگردان سرزده افزود: به ویژه با شرایطی که اکنون وجود دارد و بودجه هایی که صداوسیما هزینه می نماید نمی توان برای هر کاری از یک حدی بیشتر صرف کنید. با این حال روی هم رفته کاری که ما کردیم در مدت زمانی که داشتیم و در موقعیت و شرایطی که از آن برخوردار بودیم از نظر من منطقی و قابل قبول بود.

وی درباره تفاوت بودجه های مرکز و استان نیز گفت: ما از صداوسیما و بخش های مختلف استان خراسان رضوی یاری گرفتیم و خودشان بخش زیادی از هزینه ها را متقبل شدند. با این حال برآورد این سریال ها یک سوم یا دو سوم سریال هایی است که در مرکز ساخته می گردد. ما برای این سریال هزینه زیادی کردیم مخصوصاً سریالمان پلیسی بود و این فضا هزینه خودش را می طلبد به ویژه در قسمت های پایانی جذابیت های کار را در این حوزه خواهید دید.

کارگردان سرزده در پاسخ به چرایی تفاوت های این فیلمنامه با دیگر آثار زامیاد سعدوندیان در مقام فیلم نامه نویس و تغییرات احتمالی فیلمنامه نیز گفت: این فیلمنامه 2 سال پیش با نام مرثیه نوشته شد بود. آقای سعدوندیان از همان روز ابتدایی فیلمبرداری در کنار من بوده است و ما بدون اجازه او هیچ چیز را تغییر ندادیم به جز تغییرات اندکی که کارگردان بنا به شرایط فراوری اعمال می نماید چون همه آنچه شما می بینید در این سریال دکور است از بیمارستان تا خانه ها و دیگر لوکیشن های سریال.

مجوز ورود به بیمارستان و لوکیشن نداشتیم

اسدی افزود: ما در زمان شیوع کرونا مجوز نداشتیم وارد بیمارستان شویم و مجبور شدیم تصویربرداری سریال را در بیشتر لوکیشن ها به خارج از شهر ببریم تا محیط کار شلوغ نباشد.

وی درباره ضعف های اجرایی کار در زمان کرونا و اینکه در قصه سریال هم بارها از کرونا یاد می گردد اما به طور مثال بازیگر در خود بیمارستان ماسک ندارد، گفت: بیمار بستری شده در بیمارستان مرگ مغزی است و کرونا ندارد با این حال بازیگر مقابل او شیلد دارد اما لحظه ای که صحبت می نماید شیلد خود را برمی دارد. از طرف دیگر فاصله اجتماعی هم رعایت شده است و همچنین بازیگر نقش پزشک ما واقعاً خودش پزشک است و ما از او مشاوره می گرفتیم که چه باید کرد. حتی دستگاه هایی که برای دکور استفاده کردیم با مشورت های پزشک صورت گرفته است.

کارگردان سرزده افزود: با این حال فکر می کنم باید سختی های بازیگری را که جلوی دوربین می برید در نظر گرفت. از بازیگری که در این شرایط آلزایمر می گیرد و دیالوگ هایش را فراموش می نماید و یا دیگر مسائل حوزه فراوری.

گول دوربین را خوردیم

اسدی درباره تصاویر بازیگران زن که در بعضی صحنه ها سیاه و سفید می گردد نیز پاسخ داد: زمانیکه ما سریال را ساختیم رنگ و نور آرایش و گریم زنان کمی پررنگ بود و الان که پخش می کنیم با شرایط سازمان صداوسیما مطابقت ندارد ما هم سعی کردیم ماسک بیندازیم و به این ترتیب گریم ها را کمرنگ کردیم.

وی درباره دلیل استفاده از این نوع گریم اغراق شده مطرح نمود: ما بیشتر گول دوربین را خوردیم، ما با سیستمی فیلمبرداری کردیم که ابتدا سیاه و سفید فیلمبرداری می گردد و بعداً به آن رنگ داده می گردد. البته ما در مانیتور رنگی می بینیم ولی به هر حال گول دوربین را خوردیم.

اسدی درباره آگاهی اش نسبت به استانداردهای تلویزیون نیز توضیح داد: استانداردها را می دانستیم ولی به نظر من این گریم آنقدر پررنگ نبود که بخواهیم کمرنگ کنیم با این حال ما موظف هستیم وقتی سریالی را برای شبکه ای می سازیم قوانین آن را رعایت کنیم. از طرفی زمانیکه این سریال را ساختیم نمی دانستیم فردا روزی هم وجود دارد یا نه و در بدترین شرایط سریال را ساختیم که این شرایط در عدم تمرکز بازیگران و حتی خود من و دیگر عوامل موثر بود.

وی در پایان درباره چالش های فراوری این سریال توضیح داد: سختی های زیادی داشتیم از جمله اینکه مردم ما را در خانه هایشان راه نمی دادند. در حالی که در شهری کار می کردیم که پر از دوستداران سینما بودند و به هنر احترام می گذارند اما همه مردم ترسیده بودند. خیلی متفاوت است که در زمان جنگ و در شرایط بحرانی بخواهید کاری را دکوپاژ کنید و یا در زمان آرامش. فکر می کنم همین که بازیگران این سریال آمدند و کار را در همین شرایط توانستیم به این خروجی برسانیم من خودم به تنهایی خدا را شاکرم چون واقعاً شرایط سختی داشتیم.

اخبار گروه سایر رسانه ها صرفا بازنشر اخبار سایت ها و خبرگزاری هاست و وبلاگ بالو هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "چرا چهره زنان در سریال سرزده سیاه و سفید می گردد؟، کارگردان: گول دوربین را خوردیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا چهره زنان در سریال سرزده سیاه و سفید می گردد؟، کارگردان: گول دوربین را خوردیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید