پیش بینی مهاجرت در سال 1400 ، فرایند مهاجرت ایرانیان نزولی می گردد؟

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سالی که گذشت بسیاری بار سفر را بستند و به آن سوی مرزها مهاجرت کردند. بعضی ها با دلایل مالی و بعضی نیز به دلایل غیرمالی مهاجرت را برای ادامه زندگی خود انتخاب کردند. بر اساس آمارهای رصدخانه مهاجرت ایران نیز فرایند مهاجرت در سالی که گذشت صعودی بود. اما در سال 1400 فرایند مهاجرت چگونه است؟

پیش بینی مهاجرت در سال 1400 ، فرایند مهاجرت ایرانیان نزولی می گردد؟

مرتضی افقه، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در این مورد به خبرنگاران می گوید: در جریان مهاجرت برای سال 1400 هیچ توقفی نمی بینم. رقم مطلق مهاجرت کمتر نمی گردد چون هیچ افقی از بهتر شدن شرایط سیاسی نمی بینم. نشانه ای هم از کم شدن محدودیت هایی که بیشتر به جوانان تحمیل می گردد، وجود ندارد. بنابراین فرایند مهاجرت در سال 1400 همچنان صعودی است.

او ادامه می دهد: حتی اگر شرایط مالی هم بهتر گردد، دید منفی به عوامل رشد و توسعه وجود دارد، مثلا تصور بعضی این است که با منابعی غیر از نفت می توان به توسعه رسید. این در حالی است که با وجود فروش نفت نتوانستیم به توسعه برسیم. اگر در اقتصاد به جای نفت، نیروی انسانی را منشا پیشرفت کشور می دانستیم اکنون شایسته سالاری حاکم بود.

افقه در سرانجام می گوید: از یک سو کوشش می کنیم که تحریم ها برداشته گردد تا دوباره نفت فروخته گردد و بعد دنبال ذخایر جدید نفتی هستیم اما سالانه صدها نفر از نخبگان در زمینه های مختلف مهاجرت می نمایند و هیچ تکانی در ذهن تصمیم گیران ایجاد نمی کند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز پیش از این درباره دلایل مهاجرت ایرانیان به خبرنگاران گفته بود: بخش قابل توجهی از مهاجرت ها ریشه در مسائل معیشتی و مالی است اما در کشور ما دلایل غیرمالی از جمله تنگ نظری های سیاسی و فرهنگی سبب شده است که افراد مهاجرت نمایند.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2908

به "پیش بینی مهاجرت در سال 1400 ، فرایند مهاجرت ایرانیان نزولی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی مهاجرت در سال 1400 ، فرایند مهاجرت ایرانیان نزولی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید