پرچمدار کوچک من منتشر شد، کتابی مادرانه برای تربیت حسینی بچه ها در عصر کرونا

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران همزمان با فرارسیدن محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع)، چاپ جدید کتاب پرچمدار کوچک من؛ تجربه های خلاق مادران در باب تربیت حسینی بچه ها و ایده های برگزاری هیئت بچه هاه در خانه، با ویرایش و طرح جلدی نو به همت خانه هم بازی و توسط انتشارات راه یار روانه بازار نشر شد.

پرچمدار کوچک من منتشر شد، کتابی مادرانه برای تربیت حسینی بچه ها در عصر کرونا

در مقدمه پرچمدار کوچک من درباره انگیزه تدوین و نگارش این کتاب می خوانیم: تربیت همان حرکت است. یعنی جایی که هستیم، راضی مان نمی کند. می خواهیم بهتر باشیم و این شرایط را اصلاح کنیم. حرکت از هر موقعیتی که هستیم، رو به قرب الهی. اما معنای واضح و روشن تقرب به خدا چیست؟ منِ مادر، برای تربیت فرزندم چکار کنم که از جایی که هست، یک گام بردارد و به خدا نزدیک شود؟ ...نزدیک خدا، یعنی نزدیک حسین(ع) و نقطه ای هر چه دورتر از دشمنان او. تربیت یعنی دست کودک را دریافت و از تاریکی ها به سوی منبع نور و گرمای حسین(ع) حرکت کردن؛ ...اگر بخواهیم تربیت فرزندانمان را در حرکت به سمت خدا، بیمه کنیم، باید او را در این کشتی وارد کنیم و از دریای ظلم و طاغوت نجات بدهیم... فرصت محرم و صفر و دغدغه تربیت حسینی، موضوعی مشترک میان مادرانی است که حب حسین در جان و دلشان ریشه دارد و می خواهند خانواده شان زیر چتر این محبت، قد بکشد. بنابراین همین خواسته مشترک، انگیزه ای شد برای اشتراک گذاری تجربه مادران ایرانی و غیرایرانی.

بنابرین گزارش، پرچمدار کوچک من که می توان آن را جزو اولین کتاب ها در حوزه تجربه نگاری سبک زندگی ایرانی-اسلامی مطرح کرد، تلاش هایی مادرانه را روایت می کند که در موقعیت های متفاوت، به دنبال یک هدف مشترک بوده اند: تعامل با کودک و پیوند دادن فرزندانشان به سیدالشهدا(ع). در این کتاب، 66خاطره از ابتکارات و تجربیات خلاقانه مادران ایرانی و غیرایرانی در کنار تصویرسازی های مرتبط در جهت تربیت حسینی بچه ها آمده است.

در بخش دیگری از مقدمه پرچمدار کوچک من در توضیح تغییرات صورت گرفته در ویرایش جدید این کتاب آمده است: ...برای اینکه کتاب، صرفأ کتاب اشتراک تجارب نباشد و تجربه های مادران بتواند در سطح وسیع تری مورد استفاده قرار بگیرد، سعی شد در قالب یازده یادداشت، بین تجربه مادر و تأملات علمی اهل نظر، گفتگویی برقرار شود؛ طبیعتا هرچه نظرورزی کارشناسان ناظر به مصادیق سبک زندگی باشد، تئوری ها و نظریات علمی کاربردی تر خواهد شد و از آن سو، هرچه سبک زندگی ما برخاسته از مبانی و متکی بر پشتوانه فکری باشد، کمتر تحت الشعاع سبک هایی از زندگی قرار می گیرد که با جامعه ایرانی هم خوانی ندارد.

نهایتاً با توجه به اینکه در ایام کرونا، زمان حضور در هیئت ها کمتر و فرصت در خانه بودن، بیشتر است، باید از این فضا استفاده کرد و هر خانه، به یک هیئت تبدیل شود. لذا برای اینکه خواننده کتاب، در کنار مطالعه تجربه ها و تأملات مرتبط با تربیت حسینی، به ایده هایی برای تعامل بیشتر میان خود و کودک مجهز شود، پیشنهاداتی برای راه اندازی هیئت کوچک خانوادگی بیان شده است که بخشی از آنها برگرفته از خاطراتی است که در چاپ قبلی کتاب استفاده شده بود؛ در دسته اول تلاش شده است محتوایی آماده شود که مادر یا پدر بتواند واقعه عاشورا را متناسب با فهم کودک توضیح دهد. این محتوا می تواند در قالب منبر در هیئت خانگی بیان شود. تأکید بر این نکته لازم است که محتوای منبرها برای مادر یا پدر است و ایشان باید با درنظر دریافت شرایط فرزند خود، مطالب را به او منتقل کنند. دسته دوم ، کاردستی هایی است که خانواده بتوانند برای فضاسازی هیئت و استفاده در آن، در کنار هم درست کنند.

بنابرین گزارش، کتاب پرچمدار کوچک من که تحقیق و مصاحبه های آن برعهده سمانه آتیه دوست، فاطمه فرخی فر، زینب غلام پور، مریم حلاج بوده و نگارش آن، توسط فریده الیاسی فرد صورت گرفته، در 124صفحه، تیراژ 1000 نسخه و با قیمت 15هزار تومان، به همت انتشارات راه یار راهی بازار نشر شده است و علاقمندان جهت تهیه این کتاب علاوه بر کتابفروشی ها، می توانند با مراجعه به صفحات مجازی این ناشر به نشانی @Raheyarpub و یا تماس با شماره های 02537831199 و 09338679554 با تخفیف 20درصدی ویژه ایام محرم، کتاب را سفارش دهند.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1605

به "پرچمدار کوچک من منتشر شد، کتابی مادرانه برای تربیت حسینی بچه ها در عصر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرچمدار کوچک من منتشر شد، کتابی مادرانه برای تربیت حسینی بچه ها در عصر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید