هنرستان های فناوری اطلاعات در کشور راه اندازی می شود

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، تفاهم نامه همکاری مشترک میان این سازمان و وزارت آموزش و پرورش در 8 ماده و برای اجرایی شدن ظرف 3 سال آینده، مبادله شد.

هنرستان های فناوری اطلاعات در کشور راه اندازی می شود

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم تبادل این تفاهم نامه تحقق اهداف این تفاهم نامه را در 4 محور اصلی، حائز اهمیت مطرح نمود و گفت: ایجاد هنرستان های فناوری اطلاعات مانند هنرستان های امنیت سایبری، توسعه نگرش کارآفرینی دانش آموزان با رویکرد تربیت نیروی انسانی ماهر، نوآفرین و کارآفرین مورد نیاز بازار کار حوزه فناوری اطلاعات در کشور و برگزاری رویدادهای کارآفرینی با موضوع فناوری اطلاعات و مدارس فصلی برنامه نویسی، از جمله مهم ترین موضوعات این تفاهم نامه است.

وی با بیان اینکه در دو دهه آینده، اصلی ترین مهارت مورد نیاز، مهارت کارآفرینی است ادامه داد: در طول دو سال گذشته بیش از 3 هزار دانش آموز در دوره های مهارت آموزی نظیر مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات آموزش دیده اند و این دوره ها با رویکرد آشنایی کسب و کارهای فناوری اطلاعات نیز قابلیت توسعه و تسری بخشیدن دارد.

در این مراسم، دکتر کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز با تاکید بر لزوم دستیابی به اهداف این تفاهم نامه، نسبت به تصحیح ایجاد جهت گیری های فناوری اطلاعات در حوزه آموزش، اظهار امیدواری کرد و اضافه نمود: سالانه حدود 950 هزار هنرجوی هنرستانی وارد بازار کار می شوند که نیروی کار بالقوه ای هستند اما به معنای عملیاتی آمادگی ورود به نظام اشتغال را ندارند. لذا کمک به اقتضائات کارآفرینی وظیفه مهمی است که سازمان فناوری اطلاعات ایران در این تفاهم نامه می تواند به عهده داشته باشد.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1883

به "هنرستان های فناوری اطلاعات در کشور راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرستان های فناوری اطلاعات در کشور راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید