مقانلو: امیدوارم ورزشکاران به اعتمادبه نفس لازم برسند نه غرور کاذب، می توانیم شرایط قرنطینه اردویی را فراهم کنیم

به گزارش هنجس بلاگ، سرمربی سابق تیم ملی تکواندوی کشورمان گفت: اعتمادبه نفس با غرور خیلی متفاوت است و امیدوارم تا المپیک توکیو نیز ورزشکاران به اعتمادبه نفس لازم برسند، نه غرور کاذب.

مقانلو: امیدوارم ورزشکاران به اعتمادبه نفس لازم برسند نه غرور کاذب، می توانیم شرایط قرنطینه اردویی را فراهم کنیم

بیژن مقانلو در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره تعویق یک ساله المپیک 2020 گفت: در حال حاضر ویروس کرونا همه کشورهای دنیا را تحت تأثیر قرار داده است و امیدوارم هر چه زودتر شاهد از بین رفتن ویروس و بازگشت مردم به زندگی روزمره باشیم. تعویق المپیک نیز تنها مختص یک کشور نیست و این تصمیم برای همه کشورهای دنیا گرفته شده است. اعتقاد دارم در حال حاضر هر کسی با برنامه ، منظم و مسنجم تمرین کند در المپیک پیروز خواهد بود. بسیاری از کشورهای دنیا با تعویق المپیک برنامه ریزی خاص خودشان را انجام داشته اند تا در توکیو بدرخشند.

وی درباره عدم برگزاری مسابقات تکواندو تا حداقل مهر ماه سال جاری گفت: این تصمیمی است که فدراسیون دنیای تکواندو اتخاذ کرده است و در شرایط فعلی به نفع ورزشکاران و کشورها خواهد بود. عدم برگزاری مسابقات دلیل بر این نخواهد بود تا تکواندوکاران از برنامه های آمادگی جسمانی، روحی و روانی خود دور بمانند و باید برنامه ریزی داشته باشند تا در محیطی امن جمع و تمرین مناسب داشته باشند. برای این اتفاق نیز باید قبل از ورود به اردوها تست سلامت جسمانی از ورزشکاران گرفت تا پس از تأیید سلامت، در قرنطینه اردویی قرار بگیرند. این اتفاق دور از دسترس نیست و ورزشکاران نیز اگر اهداف بزرگ داشته باشند باید شرایط قرنطینه را تحمل و با یک برنامه ریزی مناسب و منسجم آمادگی خود را حفظ و در المپیک خوش بدرخشند.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو با تأکید بر اینکه می توان عدم برگزاری مسابقات در شش ماه نخست سال را با دیدگاه مثبت نگاه کرد، گفت: در این مدت می توانیم به زیرساخت ها ریشه ای تر نگاه و تلاش کنیم ورزشکاران را به آمادگی مناسب برسانیم و خلاءهای خود را پر کنیم تا با شروع مسابقات، استارتی پرقدرت و قوی در دنیا داشته باشیم.

مقانلو درباره کنترل شرایط وزنی ملی پوشان المپیکی گفت: این مشکل مربوط به همه کشورها و بیشتر ورزشکاران دنیاست. خیلی از ورزشکاران این شرایط را دارند و برنامه ریزی خاصی در این خصوص دارند. با خواندن مصاحبه های اخیر میرهاشم حسینی به نظر می رسد خود او به این موضوع اشرافیت کامل دارد. حسینی عنوان کرده است که بارها 13 کیلوگرم وزن کم کرده است و حتماً باز هم می تواند در المپیک با این شرایط کنار بیاید. در این خصوص خود ورزشکار و کادر فنی بهتر از هر کسی می توانند شرایط را درک کنند. امیدوارم با توجه به صحبت های اخیر، حسینی بتواند از میدان المپیک پیروز و سربلند بیرون بیاید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مرز اعتمادبه نفس، پختگی و غرور بسیار باریک است و امیدوارم در زمان باقیمانده تا المپیک، ورزشکاران ما به پختگی و اعتمادبه نفس لازم برسند. اعتماد به نفس با غرور خیلی متفاوت است و هر زمان تیم ما در تشخیص این موضوع دچار مشکل شد، لطمات زیادی خوردیم. امیدوارم تا المپیک توکیو نیز ورزشکاران ما به اعتمادبه نفس لازم برسند، نه غرور کاذب.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 863

به "مقانلو: امیدوارم ورزشکاران به اعتمادبه نفس لازم برسند نه غرور کاذب، می توانیم شرایط قرنطینه اردویی را فراهم کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقانلو: امیدوارم ورزشکاران به اعتمادبه نفس لازم برسند نه غرور کاذب، می توانیم شرایط قرنطینه اردویی را فراهم کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید