مدعیان حقوق بشر درباره تحولات آمریکا سکوت نموده اند

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، کاطع الرکابی نماینده عضو ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق امروز شنبه به تحولات آمریکا واکنش نشان داد.

مدعیان حقوق بشر درباره تحولات آمریکا سکوت نموده اند

وی اضافه کرد: آمریکا چند روزی است که به سبب نقض حقوق شهروندانش شعله ور شده است و واکنش های مردمی، شهرها را یکی پس از دیگری درنوردیده و به واشنگتن رسیده است.

این نماینده عضو ائتلاف دولت قانون عراق تاکید نمود: آنچه در آمریکا در حال حاضر رخ می دهد، گواهی بر دروغین بودن آزادی و دموکراسی در این کشور است و گواهی بر برخورد قهری و همراه با خشونت با شهروندان این کشور است.

الرکابی گفت: سازمان های بین المللی و از جمله سازمان عفو بین الملل و حقوق بشر بیانیه ای در محکومیت آنچه در خیابانهای آمریکا و نقض حقوق شهروندان آمریکایی می گذرد، صادر ننموده اند و علت آن هم وابستگی اقتصادی آنها به واشنگتن است.

وی اعلام نمود: حتی سفیران کشورهای عظیم هم به موضوع حتی با کلمه ای اشاره ننموده اند. آنچه رخ می دهد نشانگر سیاسی کاری سازمان های بین المللی است و اینکه تحولات همه کشورها به استثنای آمریکا و کشورهای عظیم را رصد می نمایند.

این نماینده مجلس عراق بیان نمود: آنچه در آمریکا رخ می دهد بیانگر این حقیقت در جهان درباره نحوه برخورد با شهروندانش با زور و سرکوب است و اینکه آنانی که دم از حقوق بشر می زنند با وجود آتش در شهرهای آمریکا، سکوت پیشه نموده اند.

لازم به ذکر است که مرگ جورج فلوید در زیر زانوی پلیس آمریکا برای مردم آمریکا کافی بود تا به یکباره احساسات ضد نژادپرستی آنها همانند آتشفشان فوران کند و ایالات متحده گرفتار در بحران کرونا را وارد چالشی دیگر کند.

اعتراضاتی که از سه شنبه هفته قبل از شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا به دلیل کشته شدن جورج فلوید، یک شهروند سیاه پوست آمریکایی، در زیر زانوی یک پلیس سفید شروع شده بود اینک به شهرها و ایالت های مختلف آمریکا کشیده شده بطوریکه بعضی مقامات برای خواباندن آتش اعتراضات مجبور به استفاده از گارد ملی شده و دست کم در 25 شهر نیز حکومت نظامی اعلام شده است.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1004

به "مدعیان حقوق بشر درباره تحولات آمریکا سکوت نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدعیان حقوق بشر درباره تحولات آمریکا سکوت نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید