لوکاشنکو: غرب از اعتراضات بلاروس حمایت اقتصادی می نماید

به گزارش هنجس بلاگ، به دنبال دخالت بعضی کشور های غربی در تحولات بلاروس، رئیس جمهور این کشور گفته غرب از اعتراضات کشورش حمایت اقتصادی می نماید.

لوکاشنکو: غرب از اعتراضات بلاروس حمایت اقتصادی می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس که دو هفته ای است در پی اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کشورش، شاهد اعتراضات مردمی بوده، امروز (چهارشنبه) گفت غرب از این اعتراضات حمایت اقتصادی می نماید.

به نوشته خبر گزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور بلاروس در حالی این اظهارنظر را مطرح نموده که تیری برتون کمیسیونر کمیسیون اروپا در امور بازار داخلی، در آستانه نشست اضطراری اتحادیه اروپا درباره تحولات بلاروس اعلام نموده به دلیل خشونت غیرقابل قبول در این کشور، تحریم های بلاروس افزایش خواهد یافت.

برتون گفت: معین است که (نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس) مطابق با خواست مردم نیست و خشونت غیرقابل قبولی اجرا شده است و به حاکمیت قانون احترام گذاشته نشده است.

این در حالی است که اسوتلانا تیخانوفسکایا، رقیب اصلی لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و رهبر مخالفان این کشور امروز از اتحادیه اروپا خواست نتیجه این انتخابات را به رسمیت نشناسد.

کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا از دولت بلاروس درخواست نموده اند معترضان دستگیر شده را آزاد و انتخابات را مجدداً برگزار کند.

در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس، لوکاشنکو با کسب 80 درصد آرا برای ششمین بار رئیس جمهور این کشور شد.

طی شب های اخیر معترضان بسیاری در شهر های مختلف بلاروس دست به تجمع زدند؛ تجمعاتی که به خشونت هم کشیده شده است.

در جریان این اعتراضات 6 هزار و 700 معترض دستگیر و صد ها نفر دیگر نیز زخمی شده اند. مقامات بلاروس نیز کشته شدن دو نفر در جریان این اعتراضات را تأیید نموده اند.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1581

به "لوکاشنکو: غرب از اعتراضات بلاروس حمایت اقتصادی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکاشنکو: غرب از اعتراضات بلاروس حمایت اقتصادی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید