علائم اولیه بیماری روماتیسم مفصلی را بشناسید

به گزارش هنجس بلاگ، اگر سیستم ایمنی بدن به درستی کار نکند، مفاصل می توانند ملتهب شوند، بیماری ای که به نام روماتیسم مفصلی شناخته می گردد.

علائم اولیه بیماری روماتیسم مفصلی را بشناسید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از مدیکال اکسپرس، ابتلاء به این نوع آرتروز، با درد و سفتی مفاصل همراه است. اما بعضی از نشانه های اولیه این شرایط ناتوان نماینده وجود دارد که نباید نادیده گرفته گردد.

هرچه سریع تر برای درمان آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) اقدام گردد، احتمال بیشتری برای کاهش دردهای ناگهانی آن وجود دارد. 12 نشانه اولیه این بیماری به توضیح زیر است:

احساس خستگی و کوفتگی

نشانه اولیه این بیماری می تواند احساس خستگی و کوفتگی باشد. اگر هنگام صبح برای بیدار شدن از خواب کوشش می کنید یا اگر بعد از خواب شبانه کامل هنوز احساس خستگی می کنید، این می تواند نشانه ای این بیماری باشد. احساس خستگی مفرط می تواند ناشی از واکنش بدن به التهاب مفاصل باشد.

تب خفیف

بسیاری از بیماری ها، از جمله روماتیسم مفصلی، با افزایش دمای بدن آغاز می شوند. کسانی که از این بیماری رنج می برند اغلب در مراحل اولیه آن تب می نمایند.

کاهش وزن

کاهش وزن می تواند مقدم بر هرگونه تأثیر محسوسی بر روی مفاصل باشد. بسیاری از افراد به دلیل این بیماری احساس تب و خستگی می نمایند، این مسئله با کاهش اشتها همراه است که می تواند منجر به کاهش وزن گردد.

سفتی و سختی مفاصل

سفتی مکرر مفاصل ممکن است در ابتدا فقط در یک یا دو مفصل کوچک ظاهر گردد. از آنجائیکه این حالت گاهی اوقات به آهستگی بروز می نماید و فقط برای چند روز ادامه دارد ممکن است نادیده گرفته گردد، اما این یکی از علائم اولیه روماتیسم مفصلی است.

حساسیت مفصلی

یکی دیگر از علائم اولیه روماتیسم مفصلی حساسیت به لمس در دست و پا است. ممکن است در مفاصل در وسط و پایه انگشتان حساسیت ایجاد گردد، در حالی که در پا، هنگام راه رفتن مفاصل انگشت پا ممکن است حساس باشد.

ورم مفاصل

اگر مفاصل متورم باشد، نشانه اولیه روماتیسم مفصلی است. اغلب در دست ها رخ می دهد، سپس ورم رشد نموده و تبدیل به روماتیسم مفصلی می گردد.

قرمز شدن پوست

پوست اطراف مفاصل ملتهب ممکن است از نظر ظاهری قرمز باشد، این حالت اغلب از مفاصل اطراف دست و پا آغاز می گردد.

گرمای بالا مفصل

یکی دیگر از علائم اولیه روماتیسم مفصلی، گرمای مفصلی است که به دلیل التهاب ناشی از این بیماری ایجاد می گردد.

کاهش حرکت

کاهش دامنه حرکت در زمان خم کردن مفاصل می تواند نشانه اولیه بیماری روماتیسم مفصلی باشد.

در حال حاضر هیچ درمانی برای روماتیسم مفصلی وجود ندارد، اما تشخیص به موقع و درمان سریع می تواند در هنگام بروز حمله های درد، به تسکین درد یاری کند.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3288

به "علائم اولیه بیماری روماتیسم مفصلی را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم اولیه بیماری روماتیسم مفصلی را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید