شیوع کرونا در رفسنجان به شرایط بسیار نگران کننده ای رسیده است، در حال ایجاد سالن های بحران هستیم

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/کرمان فرماندار رفسنجان با بیان اینکه شیوع کرونا در شهرستان رفسنجان به شرایط بسیار نگران کننده ای رسیده است، گفت: بر اساس گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تقریبا تخت خالی در بیمارستان وجود ندارد و اورژانس و مراکز درمانی پر از بیماران بستری شده است به حدی که در حال ایجاد سالن های بحران هستیم.

شیوع کرونا در رفسنجان به شرایط بسیار نگران کننده ای رسیده است، در حال ایجاد سالن های بحران هستیم

مجید فصیحی هرندی عصر امروز 14 آبان ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان رفسنجان به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی شاهد موج سوم کرونا و شرایط حاد و بحرانی است از این رو با افزایش تعداد مبتلایان و جان باختگان، بازگرداندن بخشی از محدودیت ها در این شهرستان اعمال شده است.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا در شهرستان رفسنجان به شرایط بسیار نگران نماینده ای رسیده است، افزود: بر اساس گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تقریبا تخت خالی در بیمارستان وجود ندارد و اورژانس و مراکز درمانی پر از بیماران بستری شده است به حدی که در حال ایجاد سالن های بحران هستیم.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رفسنجان بیان کرد: بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان روزانه بین 15 تا 20 فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری و بین 150 تا 200 نفر برای تست تشخیص کرونا(PCR) به مرکز بهداشت کریم آباد مراجعه می نمایند که متاسفانه تست قابل توجهی از آنها بیماری تشخیص داده می شود.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: از ابتدای مهر ماه تا به امروز متاسفانه 50 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در رفسنجان جان خود را از دست داده اند.

فصیحی هرندی خاطرنشان بیان کرد: با توجه به شرایط بحرانی شهرستان و اینکه طبق آمار اعلامی توسط سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا این شهرستان جزو 43 شهرستان پرخطر کشور است لذا از شهروندان می خواهیم فقط برای انجام کارهای خیلی ضروری از خانه خارج شوند و از میهمانی و رفت و آمد های خانگی به شدت پرهیز نمایند.

وی افزود: تعطیلی اصناف گروههای 2، 3 و 4 از تاریخ پنجم آبان ماه آغاز شده که این تعطیلی تا 22 آبان ماه ادامه دارد، همچنین دورکاری یک دوم کارکنان ادارات نیز تا این تاریخ همچنان ادامه دارد.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رفسنجان با اظهار نگرانی از ابتلای تعداد قابل توجهی از کارکنان بانک ها به کرونا از تعطیلی چند شعبه بانک در رفسنجان ، شرح داد: متاسفانه در برخی ادارات شهرستان نیز تعداد زیادی از کارکنان آنها به کرونا مبتلا شده اند لذا از عموم مردم شریف شهرستان تقاضا داریم در شرایط کنونی خدمات بانکی خود را تا جای ممکن بصورت اینترنتی و غیر حضوری انجام داده و در صورت ضرورت با رعایت فاصله و زدن ماسک به ادارات و بانک ها و دیگر مراکز خدماتی مراجعه نمایند.

فصیحی هرندی با تاکید بر اینکه برگزاری هر گونه مراسم در آرامستانهای شهرستان همچنان ممنوع است، گفت: محدودیت های ترافیکی به سمت آرامستان بهشت زهرا رفسنجان در هفته جاری و هفته آینده اعمال خواهد شد.

فرماندار رفسنجان به تعطیلی تالارهای پذیرایی اشاره و بیان کرد: در صورت برگزاری مراسم عقد در دفاتر عقد و ازدواج، فقط باید با حداکثر 6 نفر برگزار شود و اقدام به برگزاری مراسم جشن و پذیرایی در دفاتر عقد تخلف محسوب و مراتب توسط بازرسین اداره ثبت اسناد با جدیت پیگیری و دفتر مذکور پلمب خواهد شد.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رفسنجان از برخورد جدی با هر گونه تجمع افاغنه خبر داد و گفت: اصناف ضروری که مشمول گروه یک می شوند نباید اجازه تجمع و ازدحام در محل فروشگاه خود را بدهند که در صورت مشاهده تخلف محسوب شده و توسط بازرسان بهداشتی برای آن فروشگاه اخطار صادر می شود.

فرماندار رفسنجان با قدردانی از همکاری بسیار خوب و مسئولانه قاطبه اصناف با ستاد کرونا، تاکید کرد: نقش اصناف و بازاریان و اتحادیه های صنفی در مدیریت بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال یماری غیر قابل انکار و عملکرد آنان در همراهی با مصوبات ستاد کرونا شهرستان ستودنی و قابل تقدیر است و محدود تخلفات برخی افراد در عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و بی اعتنایی به تصمیمات ستاد کرونا را نباید به کل اصناف تسری داد.

فصیحی هرندی همچنین با اشاره به ابهام برخی شهروندان در خصوص ترددهای بین شهری، گفت: همشهریان برای ترددهای داخل استان مسئله ای ندارند و در این رابطه مسئله ای وجود ندارد، محدودیت ها برای تردد بین استانی وجود دارد.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رفسنجان در بخش سرانجامی سخنان خود به فعالیت برخی ترمینالهای فرآوری پسته اشاره و بیان کرد: کارگاههای فرآوری پسته که در زمان کنونی نیز همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند باید پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند و در این خصوص بازرسان مرکز بهداشت در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعمال قانون خواهند کرد،.

فصیحی هرندی افزود: ویروس کرونا دارو و درمان خاصی ندارد و تنها راه مقابله با این ویروس رعایت اصول اولیه و شیوه نامه های بهداشتی است و امیدواریم با رعایت بیشتر مردم و در جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس با آن مقابله کنیم تا تمامی فعالیت ها بتواند به حالت عادی برشود.

وی در سرانجام گفت: امید است با دعا به درگاه خداوند منان و توسل به ائمه معصومین (ع) و رعایت موارد توصیه شده به زودی شاهد خلاصی از این بیماری مرموز باشیم.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2069

به "شیوع کرونا در رفسنجان به شرایط بسیار نگران کننده ای رسیده است، در حال ایجاد سالن های بحران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع کرونا در رفسنجان به شرایط بسیار نگران کننده ای رسیده است، در حال ایجاد سالن های بحران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید