شناسایی بدافزاری با زبان برنامه نویسی غیرقابل کشف

به گزارش هنجس بلاگ، محققان امنیتی مؤسسه پروف پوینت از شناسایی بدافزاری جدید خبر داده اند که به یک زبان برنامه نویسی خاص و غیرقابل کشف نوشته شده است.

شناسایی بدافزاری با زبان برنامه نویسی غیرقابل کشف

بدافزار یادشده که نیمزالودر نام دارد، به زبان برنامه نویسی نوشته شده که به ندرت برای طراحی بدافزار و ویروس و غیره به کار گرفته می گردد.

این زبان برنامه نویسی Nim نام دارد و شناسایی و تحلیل محتوای کدهای نوشته شده با آن کار دشواری است. بدافزار نیمزالودر برای انجام حملات سایبری به رایانه های مجهز به سیستم عامل ویندوز قابل استفاده است و به هکرها امکان می دهد فرامین مورد نظر خود را از راه دور بر روی رایانه های افراد قربانی اجرا نمایند.

در نهایت از این طریق کنترل رایانه های هدف، سرقت اطلاعات حساس و انتقال بدافزار یادشده به دیگر رایانه ها ممکن می گردد. گفته می گردد این بدافزار توسط یک گروه هکری به نام TA800 نوشته شده که تا به حال صنایع متعددی را در آمریکای شمالی هدف قرار داده است.

گروه یادشده قبلاً بدافزار دیگری به نام بازارلودر را نیز منتشر نموده بود که یک تروجان برای تسهیل دسترسی به رایانه های مجهز به ویندوز است و نصب باج افزارهای مختلف را ممکن می نماید. توزیع هر دو بدافزار به وسیله ایمیل های فیشینگ انجام می گردد. هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص دامنه تخریب این بدافزارها در دست نیست.،مهر

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2837

به "شناسایی بدافزاری با زبان برنامه نویسی غیرقابل کشف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی بدافزاری با زبان برنامه نویسی غیرقابل کشف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید