سامسونگ شاید سال جاری کنفرانس توسعه دهندگان برگزار کند؛ آیا One UI 4.0 در راه است؟

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش پایگاه خبری KoreaHerald، سامسونگ احتمالا میخواهد سال جاری، کنفرانس توسعه دهندگان خود را برگزار کند. کنفرانسی که سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا برگزار نشد.

سامسونگ شاید سال جاری کنفرانس توسعه دهندگان برگزار کند؛ آیا One UI 4.0 در راه است؟

سال گذشته ویروس کرونا در شدیدترین موج خود در سراسر جهان قرار داشت و به همین علت شرکت ها یا کنفرانس و رویدادهای خود را لغو می کردند و یا ترجیح می دادند آن را به صورت آنلاین برگزار نمایند تا خطری کاربران را تهدید نکند. سال جاری اما شرایط بسیار بهتر شده و اگرچه شرکت هایی نظیر اپل و گوگل رویداد کنفرانس توسعه دهندگان و I/O را به صورت آنلاین برگزار کردند، ظاهرا سامسونگ در نظر دارد کنفرانس توسعه دهندگان خود را مثل سابق، به شکل حضوری میزبانی کند.

با توجه به گزارشی که از پایگاه خبری KoreaHerald منتشر شده، رویداد یاد شده احتمالا در ماه اکتبر یا نوامبر برگزار خواهد شد و ممکن است در آن شاهد رونمایی از رابط کاربری تازه سامسونگ تحت اسم One UI 4.0 باشیم. رابطی که به نسبت سامسونگ اکسپرینس مبتنی بر اندروید 8.0 پیشرفت بسیار زیادی داشت و انتظار می رود در ادامه فرایند بهتری را هم در پیش بگیرد.

کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ که به اختصار SDC شناخته می گردد از سال 2013 برگزار می شده (جز سال گذشته) و در جریان آن از فناوری ها و تازهترین نوآوری های شرکت کره ای در زمینه نرم افزار رونمایی می گردد. بعلاوه می توان در جریان همین رویداد از برنامه های مختلف شرکت در زمینه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا باخبر شد. سامسونگ غالبا کنفرانس توسعه دهندگان خود را در سیلیکون ولی در ایالت کالیفرنیا برگزار می کرد که قلب فناوری جهان شناخته می گردد و انتظار می رود سال جاری هم در همین مکان شاهد برگزاری این مراسم باشیم.

اما مهم ترین اتفاقی که احتمالا در جریان این مراسم رخ می دهد، رونمایی از نسخه تازه رابط کاربری سامسونگ خواهد بود یعنی One UI 4.0 که خب نمی دانیم آیا قطعا اینگونه نام گذاری می گردد یا شرکت کره ای نام دیگری را برای آن در سر دارد. با این حال با فرض براینکه One UI 4.0 قرار است رابط کاربری بعدی سامسونگ لقب بگیرد، باید بگوییم مبتنی بر اندروید 12 بوده و از لحاظ ظاهری، قابلیت های نرم افزاری، ویجت ها و بسیاری موارد دیگر تغییرات چشمگیری خواهد داشت.

در حال حاضر شرکت اندروید 11 را با رابط کاربری One UI 3.1 برای گوشی های خود عرضه نموده که به نسبت سال گذشته تغییرات زیادی را در آن شاهد بودیم. اندروید 12 اما از همه لحاظ به نسبت قبل بهتر، سریع تر، روان تر و امن تر شده و در نتیجه می توان انتظار تغییرات گسترده ای را در رابط تازه سامسونگ داشت.

متاسفانه خبرهای زیادی در رابطه با رابط کاربری مورد انتظار سامسونگ منتشر نشده و از طرفی چون به طور حتم نمی دانیم کنفرانس توسعه دهندگان شرکت در چه تاریخی برگزار می گردد، به همین دلیل سخت است بخواهیم پیش بینی کنیم چقدر باید برای کسب اطلاع از جزئیات مربوط به آن منتظر بمانیم. اما چند روز پیش خبری منتشر شد که در آن شاهد انتشار اسکرین شاتی از محیط تنظیمات رابط کاربری One UI 4.0 بودیم. رابطی که قطعا باید با گوشی های سری گلکسی S22 سامسونگ، اوایل سال آینده میلادی رونمایی گردد.

اما خب همانطور که گفته شد، چون خبرها در این زمینه واقعا کم است، نمی توانیم به طور حتم بگوییم این اسکرین شات واقعی است یا خیر. از طرفی هنوز نمی دانیم چه قابلیت هایی از اندروید استوک قرار است به رابط مورد انتظار سامسونگ راه پیدا نمایند چون معمولا پیش از اینکه گوگل قابلیتی را به وسیله سیستم عامل اندروید به گوشی های اندرویدی بیاورد، سامسونگ همان قابلیت یا مشابه آن را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. تا جایی که حتی بحث این شده بود آیا کاربران گوشی های سامسونگ برای تجربه قابلیت های تازه واقعا به آپدیت اندروید احتیاج دارند یا آپدیت رابط کاربری؟

هرچه که هست به نظر می رسد باید منتظر این باشیم که خبرهای دقیق تری پیرامون کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ منتشر گردد. فقط در این زمان است که می توانیم در رابطه با برنامه های سامسونگ باخبر شویم. نکته ای که باید در این رابطه به آن اشاره کنیم، همکاری شرکت کره ای با گوگل در زمینه توسعه نرم افزار است. در نتیجه همین همکاری بود که سیستم عامل ساعت های هوشمند سامسونگ از تایزن به WearOS الهام گرفته از قابلیت های خوب تایزن تبدیل شد (البته این اتفاق با ساعت های هوشمند گلکسی واچ 4 و اکتیو 4 رخ می دهد).

پیش تر شنیده بودیم سامسونگ در حال کار روی یک دستیار صوتی هوشمند تحت اسم SAM نیز هست تا بدین ترتیب بتواند تعامل کاربران با هوش مصنوعی را به طور کلی دگرگون کند. به احتمال بسیار فراوان در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت (احتمالی)، در رابطه با SAM هم خبرهایی خواهیم شنید.

با این حال باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه خبرهای بیشتری پیرامون این موضوع منتشر می گردد. چون اگر طبق گفته منبع، اکتبر یا نوامبر به اسم تاریخ برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ در نظر گرفته گردد، باز هم زود است بخواهیم الان در رابطه با آن یا اتفاقاتی که در جریان آن رخ می دهد صحبت کنیم.

منبع: PhoneArena

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3263

به "سامسونگ شاید سال جاری کنفرانس توسعه دهندگان برگزار کند؛ آیا One UI 4.0 در راه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ شاید سال جاری کنفرانس توسعه دهندگان برگزار کند؛ آیا One UI 4.0 در راه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید