سازمان ملل خواهان اقدام فوری برای از بین بردن نژادپرستی ساختاری در آمریکا شد

به گزارش هنجس بلاگ، یک کمیته تخصصی مبارزه با نژادپرستی در سازمان ملل متحد طی بیانیه ای از دولت آمریکا خواست که در اسرع وقت اصلاحات اساسی برای از بین بردن نژادپرستی ساختاری در این کشور را اجرایی کند.

سازمان ملل خواهان اقدام فوری برای از بین بردن نژادپرستی ساختاری در آمریکا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، کمیته ریشه کن سازی تبعیض نژادی که از کمیته های تخصصی سازمان ملل متحد است روز آدینه در بیانیه ای از دولت آمریکا خواست که برای از بین بردن تبعیض نژادی ساختاری توسط پلیس این کشور، اصلاحات اساسی را فوراً در دستور کار قرار دهد.

در بیانیه این کمیته تخصصی مبارزه با نژادپرستی تصریح شده است: این کمیته از دولت ایالات متحده آمریکا و مقامات ایالتی و محلی این کشور می خواهد که اصلاحات فوری و مناسب را به منظور از بین بردن بی عدالتی ها و تبعیض های نژادی ساختاری پلیس و دستگاه قضائی انجام دهند و حقوق قربانیان جرائمی که با انگیزه های نژادی انجام شده اند را به رسمیت بشناسند.

هفته گذشته نیز میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد طی بیانیه ای در واکنش به مرگ یک شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس و سرکوب معترضان به این اقدام وحشیانه، تأکید کرد که مقامات آمریکایی باید صدای مردمی که خواهان خاتمه یافتن خشونت پلیس و نژادپرستی ساختاری در این کشور هستند را بشنوند و برای از بین بردن نابرابری ها اقدام نمایند.

روز دوشنبه 25 می (5 خرداد) یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تبعیض و همچنین رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده است.

پنج شنبه گذشته منابع خبری گزارش دادند که دادستان های آمریکا قصد دارند درک شاوین افسر پیشین پلیس شهر مینیاپولیس را که با فشار زانو بر گردن جرج فلوید، وی را به قتل رساند و متعاقباً به قتل درجه سوم متهم شد را به قتل از نوع درجه دوم متهم نمایند و سه افسر پلیس دیگر را نیز که در محل حاضر و تنها تماشاگر این واقعه بودند، تحت پیگرد قانون قرار دهند.

اوایل هفته جاری بنجامین کرامپ وکیل سرشناس آمریکایی که وکالت خانواده جورج فلوید را بر عهده گرفته است، در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر گفت که خانواده جورج فلوید و تیم حقوقی آنها با ارسال یک نامه رسمی به سازمان ملل متحد خواهان مداخله این سازمان در پرونده قتل جورج فلوید توسط پلیس شده اند.

.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1045

به "سازمان ملل خواهان اقدام فوری برای از بین بردن نژادپرستی ساختاری در آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خواهان اقدام فوری برای از بین بردن نژادپرستی ساختاری در آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید