رازهای افزایش طول عمر کالای صنعتی

به گزارش هنجس بلاگ، در سال گذشته شاهد افزایش بی سابقه انواع کالای صنعتی بوده ایم. قطعاتی مانند الکتروموتور، گیربکس کتابی و صنعتی و الکتروپمپ با توجه به افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی بسیار گران شده اند.

رازهای افزایش طول عمر کالای صنعتی

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام کالای صنعتی صفایی، در ماه های اخیر، بسیاری از صنعتگران در تامین قطعات یدکی دستگاه هایشان به مشکل برخورده اند. با این وجود زمانی که از تعمیر قطعه ای ناامید می شویم، با دیدن قیمت های جدید بسیار متحیر خواهیم شد.

در این میان، تعیین است که نگهداری و رسیدگی به قطعات اهمیت بیشتری پیدا نموده است.

در این ادامه به آنالیز نکاتی مهم و کلیدی برای نگهداری کالاهای صنعتی نظیر الکتروموتور، گیربکس کتابی، الکتروپمپ و گیربکس صنعتی از دیدگاه کالای صنعتی صفایی می پردازیم.

چگونه سلامت گیربکس مان را تضمین کنیم؟

گیربکس های صنعتی و کتابی در بسیاری از ماشین آلات و کالاهای صنعتی بسیار ضروری هستند. برای حفاظت از گیربکس ها باید روش نگهداری و تعمیرات مناسبی اتخاذ شود. بهترین راه برای اطمینان از سلامت این کالای صنعتی چک کردن دستگاه و تعمیرات پیشگیرانه می باشد.

برای اینکه بتوانید از گیربکس صنعتی و کتابی بصورت طولانی مدت بهره ببرید ما در کالای صنعتی صفایی این راه ها را به شما پیشنهاد می دهیم:

1- گیربکس را بطور مداوم روغن کاری کنید. تمام کالاهای صنعتی که اصطحکاک و گرما فراوری می نمایند باید روغن کاری شوند. گیربکسی که خوب روغن کاری شده باشد سایش و پارگی کمتری دارد. بدین صورت طول عمر دستگاه افزایش می یابد.

اگر سطح روغن کم شده بود بر روی آن روغن بریزید. هنگام خرید کالای صنعتی به سطح روغن توصیه شده توسط سازنده کالا توجه کنید. همواره بخاطر داشته باشید در صورتی که مدت طولانی بدون تعویض روغن از دستگاه استفاده نمودید، قبل از ریختن روغن جدید، منبع را خالی نمایید.

2- گیربکس را تمیز نگه دارید. در دستگاه محل هایی برای جریان هوا در نظر گرفته شده است. در عین حال که باید مراقب باشید آلودگی از آنجا وارد دستگاه نشود، مراقب باشید تا جهت نیز مسدود نشود. عموماً گیربکس ها پس از خرید در معرض آلودگی هستند. اما این وظیفه شماست که آن را تمیز نگه دارید. در کل نیز کوشش نمایید کارگاه را تمیز نگه دارید.

یکی از بهترین راه ها برای محافظت از حفره ها، خرید و نصب فیلتر می باشد. یک گیربکس کثیف خوب کار نخواهد کرد. از طرفی آلودگی ممکن است وارد روغن شده و مسائل بیشتری ایجاد نماید.

3- مراقب دمای گیربکس باشید. تعییناً کار کالای صنعتی با گرما همراه است. بدون سیستم سرمایش دمای بالا برای دستگاه مشکل ایجاد می نماید. یکی از دلایل اصلی داغ کردن، روغن کاری نامناسب می باشد.

4- مراقب دندانه های چرخ دنده باشید. مهمترین دلیل شکستن چرخ دنده فشار بیش از حد تعریف شده برای آن است. گیربکس را زیاد تحت فشار نگذارید. هنگام خرید، انتظارتان از دستگاه را با قیمت آن مقایسه نمایید.

به محض اینکه متوجه شدید یکی از دندانه های ضعیف شده یا شکسته است آن را تعمیر نمایید. گیربکس به آرامی خراب می شود و ممکن است زمانی متوجه شوید که بسیار دیر شده باشد.

5- داشتن یک برنامه کامل برای نگهداری و تعمیرات کالای صنعتی از قبیل الکتروموتور، گیربکس صنعتی، کتابی و الکتروپمپ بسیار ضروریست. هیچگاه برای تعمیر منتظر وقوع خرابی نباشید. همواره صداها و کار کالای صنعتی را به دقت زیر نظر بگیرید. هر چیزی که به نظر عجیب می آمد را آنالیز و پیگیری نمایید.

در ادامه به معرفی تکنیک های کلی نگهداری و تعمیرات کالا صنعتی می پردازیم. این روش ها کلی هستند و شما می توانید با توجه به شرایتتان از آن ها استفاده نمایید.

روش های نگهداری و تعمیرات:

فارغ از روش های جزئی که باید برای هر کدام از دستگاه های ذکر شده انجام شود، تکنیک های کلی نگهداری و تعمیرات نیز به مدیریت هزینه ها یاری می نمایند.

علم نگهداری و تعمیرات در کوشش است تا استفاده از کالاهای صنعتی را بهینه سازد و تکنیک های زیر را پیشنهاد می دهد:

1- تعمیر اضطراری: قطعاتی که نقش خیلی مهمی در سرعت کار ندارند و خرابی آنها فراوری را با مشکل جدی روبرو نمی نماید، با این روش تعمیر می شوند. بدین معنی که زمانی که کامل از کار افتادند ما برای تعمیر آنها اقدام می کنیم.

البته باید اشاره کرد که با توجه به مسائل تعمیر و قطعات یدکی که امروزه بوجود آمده است، این روش می تواند مسائلی را ایجاد نماید.

2- نت پیشگیرانه زمانی: این روش برای دستگاه هایی استفاده می شوند که بر اساس ساعت می توان استهلاک آنها را تخمین زد. بعنوان مثال با توجه به کارکرد یک الکتروپمپ در یک کارخانه، تصمیم گرفته می شود که قطعات آن در هر 18 ماه تعمیر اساسی و تعویض شوند.

البته این روش نیز کاستی هایی دارد. بعنوان مثال در صورت سالم بودن دستگاه، باز کردن و بستن آن ریسک خراب شدن را افزایش می دهد.

با توجه به شرایط فعلی، ممکن است قطعه ای که جایگزین قطعه تقریبا سالم قبلی می شود، کیفیت سابق را نداشته باشد.

3- نت پیشگیرانه وضعیتی: اینکه بعد از گذشت مدتی تعیین دست به تعویض تمام قطعات بزنیم در بعضی موارد بصرفه نیست. آنچه این روش پیشنهاد می نماید، انجام معاینات دوره ای می باشد.

به عبارت بهتر، نت پیشگیرانه زمانی می گوید پس از 24 ماه گیربکس کتابی را تعویض کن. در حالی که نت پیشگیرانه وضعیتی پیشنهاد می نماید دستگاه پس از 24 ماه آنالیز شود. در صورت امکان وقوع خرابی نسبت به تعمیرش اقدام شود.

ما در فروشگاه عظیم کالای صنعتی صفایی با مدیریت مهندس علی صفایی در تمام مراحل در کنار شما هستیم و خود را مشاور و امین شما می دانیم. برای اطلاعات از قیمت، نحوه خرید و مشاوره در خصوص نحوه بهینه نگهداری و تعمیرات کالای صنعتی و همچنین خرید انواع الکتروموتور، الکتروپمپ، گیربکس صنعتی و گیربکس کتابی منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم.

https://www.ks-safaei.com

انتهای رپرتاژ آگهی

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2627

به "رازهای افزایش طول عمر کالای صنعتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهای افزایش طول عمر کالای صنعتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید