خوزستان در تنش آبی ، تبیین سیاست های مصرف آب برای تابستان

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/خوزستان معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه تنش آبی، مساله اساسی خوزستان است، گفت: در سال آبی جاری بارش باران در خوزستان کم بوده و قرار است با توجه به این شرایط، مسائل مربوط به کمبود آب، تنش آبی و ضرورت های مصرف بهینه آب در خوزستان پیگیری و سیاست های استان خوزستان در تابستان برای مصرف آب تبیین گردد.

خوزستان در تنش آبی ، تبیین سیاست های مصرف آب برای تابستان

فاضل عبیات در حاشیه جلسه آنالیز مسائل شهرستان های ماهشهر، هندیجان و امیدیه که امروز (26 فروردین ماه) در اهواز برگزار گردید، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مباحث و مسائل شهرستان ماهشهر در جلسه مطرح و پیگیری شد. اولین مشکل این شهرستان بحث آب بود که مورد آنالیز نهاده شد.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: تصفیه خانه آب ماهشهر یکی از پروژه هایی است که تامین اعتبار آن باید پیگیری گردد. حل مسائل این طرح برای راه اندازی تا خاتمه اردیبهشت ماه باید در دستور کار قرار بگیرد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: با راه اندازی این تصفیه خانه، مشکل آب بخش اصلی ماهشهر برطرف خواهد شد. در زمینه تامین و توزیع آب نیز موارد اختلافی میان دستگاه های اجرایی وجود داشت که قرار است در مدت یک هفته، این مساله رسیدگی و وظایف دستگاه های اجرایی تعیین گردد.

عبیات با اشاره به مسائل آب روستایی در ماهشهر توضیح داد: قرار است مشکل آبرسانی به روستاهای گُرگُر که بخشی از آن ها در ماهشهر و بخشی در شادگان قرار دارند، برطرف گردد تا در شروع فصل تابستان مسئله ای در این زمینه نداشته باشند.

وی اضافه کرد: از گذشته بحث هایی مطرح بود تا از پساب تصفیه خانه فاضلاب ماهشهر برای پتروشیمی ها استفاده گردد و آبی که پتروشیمی ها استفاده می نمایند به سمت تصفیه خانه آب ماهشهر برود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: این موضوع، یک بحث کلان است و قرار است در جلسه شورای راهبردی استان خوزستان این موضوع و مباحث مربوط به مشارکت پتروشیمی ها مورد آنالیز قرار بگیرد.

عبیات بیان نمود: کمیته تخصصی برای آنالیز موضوعات مختلف مربوط به آب و فاضلاب تشکیل شده است تا دستگاه های اجرایی متولی بحث آب و فاصلاب، اختلافات را با یکدیگر حل و فصل نمایند.

وی با اشاره به مسائل صیادان و مسائل مرتبط با شیلات اضافه کرد: قرار است مسائل اسکله های صیادی و شیلات در جلسه شورای شیلات استان خوزستان مطرح و برطرف شوند.

عبیات ادامه داد: در قانون بودجه سال جاری، یک هزار و 200 میلیارد تومان برای مناطق محروم خوزستان در نظر گرفته شده است و امیدواریم با این بودجه و مشارکت نهادهای غیردولتی، پروژه هایی که احتیاج به اعتبارات کمتری دارند و می توان آن ها را برای رفاه بیشتر مردم اجرایی کرد، به بهره برداری برسانیم.

وی گفت: تنش آبی، مساله اساسی خوزستان است؛ در سال آبی جاری بارش باران در خوزستان کم بوده و قرار است با توجه به این شرایط، مسائل مربوط به کمبود آب، تنش آبی و ضرورت های مصرف بهینه آب در خوزستان پیگیری و سیاست های استان خوزستان در تابستان برای مصرف آب تبیین گردد.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2980

به "خوزستان در تنش آبی ، تبیین سیاست های مصرف آب برای تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوزستان در تنش آبی ، تبیین سیاست های مصرف آب برای تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید