خبرنگاران شرایط شهرستان کنگاور هم قرمز شد

به گزارش هنجس بلاگ، کرمانشاه - خبرنگاران - رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه 14 فروردین شرایط شهرستان کنگاور را از لحاظ شیوع کرونا قرمز اظهار داشت.

خبرنگاران شرایط شهرستان کنگاور هم قرمز شد

به گزارش خبرنگاران، مهدی محمدی روز شنبه افزود: از 14 شهرستان استان کرمانشاه هم اکنون کنگاور و اسلام آبادغرب در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند.

وی گفت: شهرستان های گیلانغرب، کرمانشاه، سرپل ذهاب، سنقر و کلیایی و پاوه در شرایط نارنجی و هرسین، صحنه، ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، جوانرود و روانسر در شرایط زرد قرار دارند.

افزایش تعداد بیماران بستری

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون 305 بیمار مبتلا به کووید 19 در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته 41 نفر افزایش یافته است.

محمدی افزود: از این تعداد، 200 نفر در بخش ایزوله، 81 نفر در بخش ویژه (6 نفر اینتوبه) و 24 نفر هم در بخش عادی مراکز درمانی بستری هستند.

وی گفت: در شبانه روز گذشته موردی از فوت در اثر ابتلا قطعی به کرونا در استان ثبت نشد و تعداد جانباختگان همان یک هزار و 518 نفر است.

محمدی تاکید نمود: 21 بیمار بستری و 154 نفر سرپایی مبتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز گذشته 14 نفر افزایش داشته است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در 24 ساعت گذشته 97 بیمار جدید با علایم کووید 19 در مراکز درمانی استان بستری شدند تا مجموع افراد بستری از ابتدای همه گیری کرونا به 29 هزار و 334 نفر برسد.

وی افزود: همچنین در شبانه روز گذشته 55 بیمار کووید 19 بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند بدین ترتیب آمار کل ترخیص شدگان نیز به 27 هزار و 511 نفر رسید.

محمدی گفت: بیمارستان فارابی با بستری سه هزار و 973 بیمار بیشترین موارد بستری را از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 تا به امروز داشته و شهرستان اسلام آبادغرب نیز با مجموع 2 هزار و 471 بیمار بستری و ثلاث باباجانی با بستری 70 بیمار در این مدت به ترتیب بیشترین و کمترین موارد بستری را به خود اختصاص داده اند.

استاندار: پیک چهارم کرونا در کمین کرمانشاه است

استاندار کرمانشاه گفت: از یک ماه پیش هشدار دادیم که کرونای انگلیسی در کمین کرمانشاه است و هم اکنون با توجه به افزایش شهرهای قرمز در استان های همجوار، درگیر شدن با پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست.

هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سرسرای شهدای دولت استانداری، افزود: اگر درگیر پیک چهارم کرونا شویم نگرانی های جدی به وجود خواهد آمد و هزینه سنگینی پرداخت خواهیم کرد.

او از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خواست تا نقشه راهش را بازنگری کند و پیش بینی های لازم را در نظر بگیرد.

بازوند افزود: هم اکنون یک هزار و 500 تخت برای بستری بیماران کرونایی در استان در نظر گرفته ایم اما با توجه به اینکه ورود به پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست امیدواریم با برنامه ریزی دقیق خسارت های کمتری پرداخت کنیم.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2926

به "خبرنگاران شرایط شهرستان کنگاور هم قرمز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرایط شهرستان کنگاور هم قرمز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید