توسعه فعالیت های کشتیرانی دریای خزر در منطقه آزاد انزلی

به گزارش هنجس بلاگ، مدیرعامل جدید کشتیرانی دریای خزر کاپیتان تفتی عصر امروز به همراه جمعی از معاونین با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ملاقات و پیرامون توسعه روابط و ارائه خدمات در حوزه تجارت در بنادر کاسپین و انزلی گفتگو کردند.

توسعه فعالیت های کشتیرانی دریای خزر در منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی؛ مدیرعامل جدید کشتیرانی دریای خزر کاپیتان تفتی عصر امروز به همراه جمعی از معاونین با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ملاقات و پیرامون توسعه روابط و ارائه خدمات در حوزه تجارت در بنادر کاسپین و انزلی گفتگو کردند.

بنابراین گزارش دکتر روزبهانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست تخصصی ضمن تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های تجاری به منظور ارتقاء سهم کشورمان در بازارهای جهانی و ترانزیت به کشورهای مختلف اعلام کرد: بندر کاسپین به عنوان یک بندر نسل سوم یکی از مهمترین زیرساخت های تجاری ایجاد شده در سطح مناطق آزاد بوده و با توجه به موقعیت ممتاز این منطقه در سطح بازارهای جهانی و قرار دریافت در جهت کریدورهای بین المللی احتیاج است ظرفیت های حمل نقل کالا و بهره گیری از اقتصاد دریا محور ارتقا یابد.

وی در ادامه با اشاره به بازار تجاری کشور روسیه در زمینه صادرات مواد غذایی و صادرات کانتینری اشاره و اضافه نمود : در فاز نخست 15 پست اسکله به منظور تامین کالای اساسی کشور و صادرات محصولات تولیدی به کشور های همسایه در بندر کاسپین با مشارکت بخش خصوصی به بهره خواهید رسید و شرایط لازم به منظور اجرای طرح های زیر ساختی مشترک و توسعه تجهیزات لجستیکی با کشتیرانی دریای خزر فراهم است.

در ادامه کاپیتان تفتی مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر به توسعه فعالیت های سازمان مطبوع خود در بنادر کاسپین و انزلی به عنوان 2 بندر مهم حوزه تجارت اشاره و اعلام کرد : در حال حاضر کشتیرانی دریای خزر با 23 فروند کشتی و با ظرفیت اسمی 100 هزار تن در حال فعالیت بوده و این مجموعه در نظر دارد با توجه به ظرفیت های بندر کاسپین و تفاهم نامه های منعقد شده به خصوص در حوزه اوراسیا ، شناورهای جدیدی را به این ناوگان الحاق کند.

وی در ادامه به آمادگی کشتیرانی دریای خزر در مورد مشارکت توسعه طرح های زیر ساختی اشاره و گفت : ایجاد ترمینال کانتینری ، توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی ، توسعه ابزار های لجستیکی و ایجاد ساختمان اداری در پسکرانه بندر کاسپین از مهم ترین مواردی است که کشتیرانی دریای خزر آمادگی لازم را به منظور ارائه خدمات در منطقه آزاد انزلی دارد و قطعآ بندر کاسپین آینده درخشانی در زمینه مراودات تجاری دارد.

در خاتمه این نشست مقرر شد موارد و بسته های پیشنهادی دو طرف در بازه زمانی ده روزه ارائه و برسی گردد تا به سرعت توافقات لازم حاصل و عملیات اجرایی شروع گردد.

بازدید از زیر ساخت های تجاری و بندری ، اسکله رو رو و و اسکله دولفین ، انبار و سیلو های ایجاد شده از سوی بخش خصوصی از دیگر برنامه های مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در منطقه آزاد انزلی بود.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2190

به "توسعه فعالیت های کشتیرانی دریای خزر در منطقه آزاد انزلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه فعالیت های کشتیرانی دریای خزر در منطقه آزاد انزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید