تغییرات در رده فرماندهی نهاد های نظامی عراق برای تقویت مبارزه با تروریسم

به گزارش هنجس بلاگ، یک عضو مجلس عراق عزل و نصب های گسترده در رده فرماندهی و مدیریت ارشد نهاد های امنیتی و نظامی عراق را در راستای حذف کامل مداخلات سیاسی و به منظور تقویت امنیت و مبارزه با تروریسم در عراق توصیف کرد.

تغییرات در رده فرماندهی نهاد های نظامی عراق برای تقویت مبارزه با تروریسم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک عضو مجلس عراق در اظهاراتی رسانه ای دلایل عزل و نصب های گسترده در فرماندهی پلیس و یگان های نهاد های نظامی و امنیتی عراق را تشریح کرد.

نایف الشمری رئیس کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق در مصاحبه با شبکه خبری السومریه نیوز بر اهمیت حذف مداخلات گروه های سیاسی از نهاد های نظامی و امنیتی عراق تاکید نمود.

نایف الشمری گفت: چند روز گذشته شاهد جابجایی ها و عزل و نصب های گسترده در دوایر و نهاد های امنیتی و نظامی و فرماندهان پلیس در عراق بوده ایم.

وی اضافه نمود: این اقدامات در چارچوب برنامه های جدید برای بازسازی نهاد های امنیتی و نظامی و تضمین تکرار نشدن اشتباهاتی است که موجب شکست های قبلی در پرونده امنیتی شده است، زیرا دو نفری که امروز متصدی وزارتخانه های دفاع و کشور هستند از بطن نهاد های امنیتی و نظامی هستند و کاملا از همه شکاف هایی که منجر به بروز خلل امنیتی شده بود، باخبرند.

عضو مجلس عراق بر ضرورت ادامه چنین روندی در عراق گفت: چرخش مدیریتی در رده فرماندهان امنیتی در عراق به منظور تنوع بخشی به برنامه ها از جایی به جای دیگر پس از هر سه سال حضور هر فرمانده نظامی و امنیتی در پست خود لازم است.

وی بر اهمیت اجرای همه اقدامات اصلاح طلبانه و بازسازی نهاد های امنیتی به دور از مداخلات سیاسی یا گرایش های حزبی تاکید نمود و گفت: این نهاد ها سپر عراق و محافظ ملت آن هستند و ملک یک حزب یا گروه سیاسی نیست.

الشمری بر ضرورت تامین همه مایحتاج حمایت از نهاد های امنیتی و نظامی به وسیله تصویب قوانین لازم برای آن در داخل مجلس تاکید نمود و گفت: باید همه موانعی را که بر سر راه این نهاد ها برای ایجاد امنیت و سرکوب تروریسم در هر وجب از خاک عراق وجود دارد برداشته گردد.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 943

به "تغییرات در رده فرماندهی نهاد های نظامی عراق برای تقویت مبارزه با تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات در رده فرماندهی نهاد های نظامی عراق برای تقویت مبارزه با تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید