تذکر کاظم غریب آبادی به مدیرکل آژانس اتمی

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران : نماینده ایران در آژانس با بیان این که اگر بحث مذاکرات در وین نبود نه تفاهم سه ماه فنی را با آژانس داشتیم و نه تداوم یک ماهه را، گفت: ظاهرا مدیرکل اشتباه فرض نموده و برای خود حقی قائل شده که مکررا این موضوع را پیگیری می نماید.

تذکر کاظم غریب آبادی به مدیرکل آژانس اتمی

به گزارش به نقل از فارس، کاظم غریب آبادی نماینده ایران در آژانس اتمی در واکنش به سخنان رافائل گروسی، تاکید نمود: ما هیچ تفاهمی با آژانس برای حتی یک ماه هم انجام ندادیم و دو روز گذشته مهلت یک ماه هم انتها یافت.

نماینده ایران در آژانس با بیان این که اگر بحث مذاکرات در وین نبود نه تفاهم سه ماه فنی را با آژانس داشتیم و نه تداوم یک ماهه را، گفت: ظاهرا مدیرکل اشتباه فرض نموده و برای خود حقی قائل شده که مکررا این موضوع را پیگیری می نماید.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی مستقر در وین و بعلاوه آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت وگویی تلویزیونی درباره گزارش نو آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تفاهم فنی مشترک ایران و آژانس که قبل از توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی حاصل شد، اسم کرد: بعد از انتها سه ماهه این تفاهم، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت تفاهم مشترک فنی با آژانس را تمدید نکند، ولی بر مبنای حسن نیت، ایران به ضبط داده های دوربین های آژانس به مدت یک ماه دیگر ادامه داد.

* ما هیچ تفاهمی با آژانس برای حتی یک ماه هم انجام ندادیم

وی افزود: ما هیچ تفاهمی با آژانس برای حتی یک ماه هم انجام ندادیم و دو روز گذشته مهلت یک ماه هم انتها یافت.

غریب آبادی به گزارش روز گذشته رافائل گروسی مدیرکل آژانس اشاره و افزود: مدیرکل آژانس دیروز گزارشی را به اعضای شورای حکام و شورای امنیت ارسال کرد که این یک ماه تمدید هم از منظر او به معنای تمدید تمام شده و ایران به درخواست های آژانس پاسخی نداده که این تفاهم فنی را مجددا ادامه دهد و تمدید کند.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3395

به "تذکر کاظم غریب آبادی به مدیرکل آژانس اتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تذکر کاظم غریب آبادی به مدیرکل آژانس اتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید