بیشتر اعضای شورای امنیت کوشش آمریکا علیه ایران را رد می نمایند

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد امروز سه شنبه در سخنانی توضیح داد: اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت سازمان ملل اعلام نموده اند که کوشش آمریکا برای بازگشت تحریم ها علیه ایران غیرقانونی است.

بیشتر اعضای شورای امنیت کوشش آمریکا علیه ایران را رد می نمایند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در این خصوص گفت: همه ما می دانیم که همکاران آمریکایی ما نامه ای را در تاریخ 20 آگوست به رئیس شورای امنیت سازمان ملل تحویل داده اند که در آن گفته شده است که ایالات متحده ظاهراً فرایند بازگشت تحریم ها (فعال سازی مکانیسم ماشه) را شروع نموده است.

وی ادر ادامه اضافه نمود: تقریباً همه اعضای شورا بلافاصله با ارسال نامه به ریاست شورای امنیت پاسخ دادند. تا آنجا که می توانیم بگوییم، در این نامه ها اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عضو به صراحت اعلام نموده اند که نامه آمریکا مطابق بند 11 قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد نمی تواند یک بیانیه تلقی گردد و بازگشت تحریم ها را شروع کند؛ زیرا واشنگتن مشارکت در برجام را متوقف نموده است.

همچنین واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پیشتر اعلام نموده بود که روسیه درخواست ارائه شده توسط وزیر خارجه آمریکا در باره احیای تحریم ها علیه ایران را برسمیت نمی شناسد.

به گزارش خبرنگاران، پس از شکست مفتضحانه آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، این کشور با تفسیری غیر حقوقی که مورد توافق جامعه بین المللی از جمله متحدان اروپایی این کشور نیست خود را مشارکت کننده در برجام خوانده است و بر این اساس خواهان فعال سازی مکانیسم ماشه جهت بازگرداندن تحریمهای سازمان ملل علیه ایران شده است. این درخواست آمریکا بلافاصله از سوی 13 عضو شورای امنیت و طی نامه هایی به رئیس ادواری شورای امنیت (کشور اندونزی) رد شده است.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1800

به "بیشتر اعضای شورای امنیت کوشش آمریکا علیه ایران را رد می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر اعضای شورای امنیت کوشش آمریکا علیه ایران را رد می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید