بیانیه پ ک ک علیه ترکیه: اشغالگران از منطقه کردستان عراق بیرون خواهید راند

به گزارش هنجس بلاگ، به دنبال شدت دریافت حملات ترکیه علیه مواضع گروه پ ک ک در شمال عراق، این گروه از دفع حملات و پاکسازی منطقه از وجود نیرو های ارتش ترکیه اطلاع داد.

بیانیه پ ک ک علیه ترکیه: اشغالگران از منطقه کردستان عراق بیرون خواهید راند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با شدت دریافت حملات ارتش ترکیه علیه مواضع گروه پ ک ک (حزب کارگران کردستان)، این گروه یکشنبه تاکید نمود اشغال کردستان عراق شکسته خواهد شد و آزادی پایدار رخ خواهد داد.

به نوشته روزنامه انگلیسی مورنینگ استار دربیانیه پ ک ک خطاب به دولت ترکیه آمده است: دشمن فاشیست و نسل کش می تواند هرکاری که بخواهد انجام دهد، اما از مغلوب شدن نجات نخواهد یافت و انتها در مقابله با چریک های انقلابی و مقاوم ما در زباله دان تاریخ قرار خواهند گرفت.

پ ک ک در بیانیه خود اضافه کرده که حمله نظامیان ترکیه را در کوه های زاپ و زاگرس دفع و تمام اشغالگران از منطقه کردستان عراق بیرون خواهد راند.

این در حالی است که وزیر دفاع ترکیه یکشنبه از عملیات ضد تروریستی نیرو های مسلح این کشور علیه مواضع عناصر پ ک ک (حزب کارگران کردستان) در شمال عراق اطلاع داد. حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه که به همراه مقام های بلند پایه نظامی در پایگاهی در شمال عراق رفته بود، گفت که طی این حمله 44 عضو گروه پ ک ک دستگیر، مجروح یا کشته شدند. وزیر دفاع ترکیه اضافه کرد که عملیات در مناطق مورد نظر با موفقیت ادامه خواهد داشت.

ارتش ترکیه از 23 آوریل عملیاتی را در شمال عراق نزدیک مرز های ترکیه علیه مواضع عناصر پ ک ک انجام داد. نیرو های این گروه اغلب از شمال عراق برای پنهان شدن و انجام عملیات در ترکیه بهره می جویند.

ترکیه مدت هاست به بهانه مقابله با پ ک ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروه پ ک ک که در 35 سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می گردد. ترکیه می گوید که شبه نظامیان پ ک ک مسئول مرگ بیش از 40 هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و بچه ها هستند.

وزارت دفاع ترکیه چهارشنبه گذشته نیز اظهار داشت که جنگنده های ارتش ترکیه به نیرو های پ ک ک مستقر در شمال عراق حمله کردند.

یک مقام وزارت دفاع ترکیه گفت که این عملیات مطابق برنامه از قبل ریخته شده علیه نیرو های پ ک ک انجام شد. در این عملیات جنگنده های اف-16، پهپاد ها و بالگرد های نظامی در منطقه متینا واقع در کوه های استان دهوک در شمال عراق عملیات انجام دادند.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3062

به "بیانیه پ ک ک علیه ترکیه: اشغالگران از منطقه کردستان عراق بیرون خواهید راند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه پ ک ک علیه ترکیه: اشغالگران از منطقه کردستان عراق بیرون خواهید راند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید