با خوردن بادام وزن کم کنید

به گزارش هنجس بلاگ، وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می آید، آجیل ها می توانند گزینه ای خوب برای رژیم غذایی باشند، زیرا اگرچه این مغزها در حالی که سرشار از پروتئین هستند، چربی بالایی نیز دارند اما تحقیقات نو پژوهشگران دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می دهد که شما می توانید بادام بخورید و وزن کم کنید.

با خوردن بادام وزن کم کنید

تیمی از محققان در یک مطالعه بسیار گسترده دریافتند: گنجاندن بادام در یک رژیم غذایی محدود از انرژی نه تنها به کاهش وزن افراد یاری می نماید، بلکه سلامت متابولیک قلبی آن ها را نیز بهبود می بخشد.

در این تحقیقات، محققان با آنالیز اثرات رژیم های محدود نماینده انرژی همراه با بادام درختی یا میان وعده های غنی از کربوهیدرات دریافتند که هر دو رژیم به طور موفقیت آمیزی وزن بدن را حدود 7 کیلوگرم کاهش دادند.

تخمین زده می گردد، حدود 2 میلیارد نفر در سراسر دنیا، دارای اضافه وزن باشند و این موضوع نشان دهنده وخامت اوضاع از این نظر است، زیرا چاقی زمینه ساز مسائل سلامتی متعددی است و می تواند مسائلی جدی برای افراد و سیستم های بهداشتی فراهم کند.

دکتر شرایا کارتر، محقق دانشگاه استرالیای جنوبی و از اعضای این تیم مطالعاتی در این رابطه می گوید: یافته های ما نشان می دهد که چگونه مصرف آجیل می تواند از یک رژیم غذایی سالم برای مدیریت وزن و سلامت قلب و عروق پشتیبانی کند. مغزهای آجیل مانند بادام، میان وعده ای عالی و سرشار از پروتئین، فیبر و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، اما این مواد بعلاوه دارای محتوای چربی بالایی هستند که افراد می توانند آن را با افزایش وزن بدن مرتبط نمایند.

از سوی دیگر آجیل ها حاوی چربی های اشباع نشده یا چربی های سالم هستند که می تواند سطح کلسترول خون را بهبود بخشیده، التهاب را کاهش دهد و به داشتن قلب سالم یاری کند.

دکتر شرایا کارتر در ادامه اضافه کرد: در این مطالعه ما اثرات یک رژیم غذایی مکمل با بادام و رژیم غذایی بدون آجیل را برای شناسایی هرگونه تاثیر آن ها بر وزن و نتایج قلبی متابولیک آنالیز کردیم.

نتایج نشان داد؛هر دو رژیم غذایی بدون آجیل و مبتنی بر آجیل منجر به کاهش تقریباً 9.3 درصدی وزن بدن در طول آزمایش شدند. با این حال، رژیم های غذایی حاوی بادام تغییرات آماری قابل توجهی را در بعضی زیر بخش های لیپوپروتئین بسیار آتروژنیک نشان دادند که ممکن است در طولانی مدت به بهبود سلامت قلب و عروق منجر گردد. علاوه بر این، آجیل مزیت اضافه ای دارد که باعث می گردد برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید، که این موضوع زمانی که سعی می کنید وزن خود را مدیریت کنید، مفید است.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 شهریور 1402 بروزرسانی: 30 شهریور 1402 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3971

به "با خوردن بادام وزن کم کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خوردن بادام وزن کم کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید