ایستگاه فضایی چین تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا شد

به گزارش هنجس بلاگ، گزارش سازمان اداره کننده اطلاعات ملی آمریکا گسترش فعالیت های فضایی چین و ساخت ایستگاه فضایی توسط آن را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور قلمداد می نماید.

ایستگاه فضایی چین تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا شد

سازمان اداره کننده اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی اشاره نموده ایستگاه فضایی چین تهدیدی برای امنیت ملی کشور است.

طبق گزارش ارزیابی سالانه تهدید توسط جامعه اطلاعاتی آمریکا که ماه گذشته منتشر شده، هدف چین از ساخت ایستگاه فضایی دستیابی به مزایای نظامی و مالی است که آمریکا با رهبری صنعت فضایی دنیا به دست آورده است. همچنین این اقدام بخشی از کوشش وسیع تر چین برای به خطر انداختن امنیت آمریکا است.

در بخشی از آن آمده است: ارتش آزادی بخش خلق چین همچنان به یکپارچه سازی ماهواره های شناسایی، مکان یابی، ناوبری و PNT و ماهواره های ارتباطاتی با تسلیحات و سیستم های دستور و کنترل، ادامه می دهد تا مزیت اطلاعاتی ارتش آمریکا را کاهش دهد.

همچنین چین آماده است تا با به کارگیری اسلحه های فضایی، ماهواره های آمریکا را هدف بگیرد. در بخش دیگری از گزارش در این باره نوشته شده است: پکن همچنان به آموزش عناصر ارتش فضایی خود ادامه می دهد و سلاح های ضد ماهواره ای مستقر در زمین و فضا (ASAT) می سازد.

در این گزارش هشدار داده شده چین در حال حاضر موشک های ASAT ساخته که هدف آن نابود کردن ماهواره ها در مدار زمین است. همچنین این کشور لیزرهای زمینیASAT ساخته که هدف احتمالی آنها کور کردن یا خسارت زدن به حسگرها در ماهواره های مستقر در مدار زمین است.

به همین دلیل کارشناسان از دولت آمریکا خواسته اند یک سیستم دفاع فضایی مهیا کند. در حقیقت بسیاری از آنها معتقدند زیربنای ماهواره آمریکا در حال حاضر در مقابل حمله کشورهای متخاصم ضعف دارد.،مهر

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3216

به "ایستگاه فضایی چین تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه فضایی چین تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید