ارتقای بازدهی تسلا در فراوری خودرو ، تویوتا هنوز عقب تر است

به گزارش هنجس بلاگ، یک آنالیز تازه نشان می دهد که بازدهی و کارایی فراوری تسلا به طور قابل توجهی برای ارتقای مدل های آینده بهبود خواهد یافت.

ارتقای بازدهی تسلا در فراوری خودرو ، تویوتا هنوز عقب تر است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اینساید ای ویز، شرکت خدمات مهندسی کرسافت گلوبال تکنولوژیز مستقر در میشیگان، که متخصص در معیارهای فیزیکی و دیجیتالی است، تخمین می زند که سرمایه گذاری تسلا در کارخانه ها ممکن است تا 30 درصد در آینده کاهش یابد.

بازده فراوری تسلا در سال های اخیر توجه زیادی را به خود جلب نموده است. سال گذشته، در یک گزارش تحلیلی کارخانه تسلا در فرمونت به عنوان پربازده ترین کارخانه خودروسازی آمریکای شمالی معرفی گردید. طبق گزارش ها، این کارخانه خودروهای بیشتری در هفته نسبت به کارخانه تویوتا در جورج تاون، واقع در کنتاکی کنتاکی، کارخانه بی ام وی در اسپارتانبورگ، کارخانه خودروسازی کارولینای جنوبی و کارخانه کامیون سازی فورد در دیربورن واقع میشیگان فراوری می کرد.

متیو واچاپارامپیل، مدیرعامل کرسافت به اتوماتیو نیوز گفت: تسلا، فرهنگ خاص مشارکتی برای دنبال کردن پیشرفت های اساسی از سال به سال، حتی در طراحی پلاک های مشابه دارد. این شرکت پیش بینی می نماید که زمان مونتاژ برای مدل های آینده تسلا تا 25 درصد بهبود می یابد، در حالی که فضای کف کارخانه تا 30 درصد کاهش می یابد، کارایی کارگاه رنگ نیز افزایش می یابد.

قدرت فراوری این برند، که حتی دوست دارد آن را به رخ نیز بکشد، در سال های اخیر در صنعت خودروسازی سر و صدای زیادی برپا نموده است. یکی از این نمونه ها گیگا پرس است، یک دستگاه ریخته گری فشار بالا که آلومینیوم مذاب را به قالب های ریخته گری تزریق می نماید. این فرآیند پیچیدگی های مونتاژ مجموعه های خاصی مانند زیر بدنه عقب را کاهش داد و تعداد قطعات مورد احتیاج را به شدت کاهش داده است.

پس از اجرای موفقیت آمیز این تکنیک در مدل Y و مدل 3، چندین خودروساز قدیمی رویکرد تسلا را تکرار کردند. اگرچه، برندهایی مانند تویوتا همچنان کارهایی در این مسیر دارند. بر اساس گزارش کرسافت درباره خودروهای برقی، تویوتا bZ4X از از نظر هزینه مواد و ساخت سه سال از مدل Y تسلا عقب تر است.

بیشتر بخوانید:

  • تصاویر | دورخیز سایبرتراک تسلا برای عرضه در 2023 | نگاهی به مشخصات نسخه های متفاوت خاص ترین وانت برقی دنیا

توانایی فراوری تسلا در اعداد فروش آن نیز منعکس شده است. فراوری دنیای خودروی برقی آن در سه ماهه اول 2023 نسبت به سه ماهه اول 2022 به اندازه 44 درصد افزایش یافته است. اگرچه به نظر می رسد فراوری سایبرتراک در نهایت در حال اجرا است، این برند در طول توسعه خود با چالش ها و تاخیرهای متعددی روبرو شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 تیر 1402 بروزرسانی: 7 تیر 1402 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3941

به "ارتقای بازدهی تسلا در فراوری خودرو ، تویوتا هنوز عقب تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای بازدهی تسلا در فراوری خودرو ، تویوتا هنوز عقب تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید