اختصاص کد یکتا به معتادان فاقد هویت برای تخصیص بیمه سلامت

به گزارش هنجس بلاگ، الهامی درباره معتادان مجهول الهویه فاقد بیمه گفت: امسال در دستورالعمل آمده که معتادان فاقد سند هویت با کد یکتای تعریف شده از سمت سازمان بهزیستی به سازمان بیمه گر معرفی می شوند.

اختصاص کد یکتا به معتادان فاقد هویت برای تخصیص بیمه سلامت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، برنامه گفتگوی اجتماعی با موضوع بیمه درمان اعتیاد با حضور مهرداد الهامی (معاون دفتر بیمه خدمات تخصصی و فوق تخصصی سازمان بیمه سلامت) روی آنتن رادیو گفتگو رفت.

در ابتدای برنامه، الهامی درباره بیمه درمان اعتیاد گفت: تا سال 97 ردیف های اعتباری بیمه سلامت به درمان اعتیاد اختصاص یافت، اما در سال 98 این ردیف از اعتبارات بیمه سلامت حذف شد.

الهامی ادامه داد: از اواخر سال گذشته با نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر که رایزنی های لازم برای برقراری بودجه صورت گرفت، ما قضیه را به جریان انداختیم و دو ردیف اعتباری اختصاص یافت و پس از آن فرآیند های تدوین دستورالعمل؛ یعنی بازنگری دستورالعمل قبلی مربوط به سال 96 با موضوع معاونت درمان وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای عالی این کار پیش رفت و در نهایت ابلاغ شد.

معاون دفتر بیمه خدمات فوق تخصصی سازمان بیمه سلامت عنوان کرد: الآن هم سامانه پاوا فعال است و تعداد قابل توجهی سند تا همین لحظه در آن ثبت شده و مؤید خدمات ارائه شده به بیمه شدگان است. این سند ها رو به رشد است و با شیب قابل توجهی خدمات در حال اضافه شدن و استقبال است.

الهامی با اشاره به آمار ها از ابتدای طرح تا اردیبهشت 99 عنوان کرد: تا امروز قرارداد 104 مرکز در سامانه پاوا ثبت شده که برای 2 هزار و 994 نفر بیمه سلامت، 2 هزار و 733 بیمه شده مربوط به سازمان تأمین اجتماعی و 182 بیمه شده هم نیروی مسلح هستند.

وی افزود: کل خدمات ارائه شده به بیمه شدگان از لحاظ تعداد 8 هزار و 588 خدمت بوده است که جمع کل هزینه آن حدود 960 میلیون تومان بوده است و از این بین 670 میلیون تومان آن سهم سازمان بیمه گر بوده است.

معاون دفتر بیمه خدمات فوق تخصصی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: دو ردیف بودجه برای ما تعیین شده که یکی برای پوشش بیمه ای و یکی هم برای هزینه های درمان است.

الهامی با بیان اینکه معضل بیمه شدن نبود، چون در طرح تحول سلامت در مقطعی بیمه سلامت به همه مردم تعلق گرفت، افزود: در دستورالعمل امسال یک نقطه عطف و کلیدی وجود دارد که مسائل ایجاد شده را تا حدودی حل می کند.

وی یادآوری کرد: در سنوات قبل به افراد مجهول الهویه برخورد می کردیم، اما امسال در دستورالعمل آمده که چنین افرادی با کد یکتای تعریف شده از سمت سازمان های تعریف شده مانند بهزیستی به سازمان بیمه گر معرفی می شوند و ما در سامانه سیستم پاوا این امکان را فراهم کردیم که این افراد با کد یکتا وارد این سیستم شوند.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1286

به "اختصاص کد یکتا به معتادان فاقد هویت برای تخصیص بیمه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص کد یکتا به معتادان فاقد هویت برای تخصیص بیمه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید