آمریکا همچنان در افغانستان تلفات می دهد

به گزارش هنجس بلاگ، با وجود اینکه آمریکا از سال 2001 با شعار استقرار صلح به افغانستان رفت، اما تا به امروز بیش از 3 هزار نیروی خود را در این کشور از دست داد به گونه ای که مقام های پنتاگون اعلام کردند که صبح امروز یک نظامی 21 ساله آمریکایی نیز در جنوب غربی این کشور کشته شد.

آمریکا همچنان در افغانستان تلفات می دهد

به گزارش روز دوشنبه نشریه انگلیسی زبان پاکستان آبزرور، مقامات مزبور افزودند که خودروی این نظامی آمریکایی با نام وینسنت سباستین ایباریا صبح امروز به دلایل نامعلومی که تعیین نیست توطئه بوده باشد، بر اثر واژگونی در منطقه فراه جان خود را از دست داد.

مقام های آمریکایی یادآور شدند که تحقیقات در خصوص علت مرگ این نظامی آمریکایی در حال اجرا است.

چندی پیش مقامات این وزارتخانه اعلام نموده بودند که از شروع حملات 2001 نیروهای امریکایی در افغانستان تا به امروز بیش از سه هزار تن از نیروهای نظامی امریکا کشته و 30هزار و 166 نظامی دیگر زخمی شده اند.

براساس گزارش جدید وزارت دفاع امریکا پنتاگون این نظامیان در جریان عملیات ها در مناطق مختلف ولایات افغانستان کشته و زخمی شده اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که هم اکنون 8 هزار 600 نیروی نظامی امریکا در افغانستان حضور دارند که بر اساس برنامه قبلی قرار بود تا خاتمه امسال میلادی 2016 این تعداد به 5 هزار 500 نظامی کاهش یابند. اما باراک اوباما رئیس جمهور وقت امریکا در سال 1395 اعلام نموده بود که 8400 نظامی تا خاتمه سال 2017 میلادی در افغانستان حفظ می گردد.

شبکه سی ان ان نیز چندی پیش گزارش داد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حال نهایی کردن تصمیم خروج چهار هزار نیروی دیگر سازمان آتلانتیک شمالی (پنتاگون) از افغانستان است و در صورت تحقق آن، شمار نظامیان آمریکایی در این کشور به کمترین سطح در 19 سال اخیر خواهد رسید.

چنانچه این تصمیم عملی گردد، شمار نیروهای آمریکا در افغانستان از هشت هزار و 600 نفر به چهار هزار و 500 نفر می رسد و این کمترین میزان حضور نظامیان آمریکایی در این کشور از سال 2001 تا به امروز خواهد بود.

بر اساس این گزارش، ترامپ در حالی به دنبال کاهش بی سابقه نیروهای آمریکایی در افغانستان است که گروه طالبان به رغم امضای توافق صلح با واشنگتن همچنان به حملات و خشونت های خود علیه نیروهای دولتی این کشور آسیای مرکزی ادامه می دهد و کاخ سفید نیز به نظر می رسد که دیگر خواستار انتقاد از طالبان به دلیل افزایش خشونت ها نیست.

اگرچه تصمیم خروج نیروهای آمریکا از افغانستان هنوز نهایی نشده است، اما مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا به تازگی در خصوص این طرح با متحدان ناتو گفت و گو کرد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز پیشتر در ملاقات با رییس پنتاگون گفت: ما در گفت و گوهای خود به موضوع افغانستان می پردازیم و ناتو همچنان به منظور پشتیبانی از فرایند صلح حضور خواهد داشت.

براساس توافقنامه آمریکا با طالبان که زمستان سال گذشته در دوحه پایتخت قطر به امضا رسید، دولت ترامپ توافق کرد که در مدت 14 ماه تمام نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

در مقابل طالبان نیز متعهد شد که به گروه های تروریستی دیگر از جمله داعش و القاعده اجازه استفاده از خاک افغانستان برای انجام عملیات علیه آمریکا و متحدانش را ندهد و حاضر به گفت و گو با دولت کابل گردد.،ایرنا

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1270

به "آمریکا همچنان در افغانستان تلفات می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا همچنان در افغانستان تلفات می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید